آیا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024، بیتکوین و رمزارز بخریم؟

5/5 - (5 امتیاز)

بیت کوین، رمزارز و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2024

خوب یا بد، ارزش های آمریکایی در این سالها تغییر کرده است، به ویژه با جمعیت جوان تر. به نظر می رسد که تلاقی عوامل اقتصادی اجتماعی – از جمله رکود اقتصادی سال 2008، ظهور رسانه های اجتماعی و اینترنت، و فضای سیاسی و حزبی پر فشار، باعث شده که جوانان آمریکایی حس بی اعتمادی فزاینده ای نسبت به نهادهای اقتصادی داشته باشند. این پروسه با سطح بی‌سابقه‌ای از نابرابری درآمد و شاید در نتیجه افزایش سطح آگاهی مالی و تحصیلات در جوانان آمریکایی مطابقت دارد. این روندها – بی اعتمادی به موسسات، نابرابری درآمد، و آگاهی مالی – به طور مستقیم با رشد بیت کوین، هم در قیمت و هم در پذیرش توسط جریان اصلی جامعه، همزمان است. اما پیش بینی قیمت رمزارزها و بیت کوین تا سال 2030 نشان می دهد که این بازار بیش از اینکه تابع تصمیمات سیاسی باشد، مسیر مستقل خود را طی می نماید.

قیمت بیت کوین در طول زمان تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا

در ادامه این روند اقتصادی و آینده بازار رمزارزها را با توجه به مناسبات انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در سال 2024 بررسی می کنیم.

قیمت بیتکوین تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا 2024

 نخست اینکه، بیت کوین در حال حاضر در بالاترین قیمت خود در چرخه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد. بیت کوین در حال حاضر حدود 28 هزار دلار معامله می شود، در حالی که در اوج انتخابات قبلی در سه ماهه چهارم 2020 حدود 20 هزار دلار بود.

در مرحله بعد، بخشی از جامعه که نسبت به موسسات مالی و آینده مالی کشور ناامید است، می تواند شرایطی بحرانی در میان جمعیت رای دهندگان پیش از سال 2024 را ایجاد نماید. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که نسل جدید جوانان (چیزی شبیه به آنچه ما در ایران تحت عنوان دهه هشتادی یاد می کنیم) تا سال 2024، 44 درصد از رای‌دهندگان آمریکایی را تشکیل خواهند داد تا به بزرگترین نسبت رای دهندگان در تاریخ تبدیل شوند.

کتی وود و بالاجی سرینیواسان، سال 2024 را “انتخابات بیت کوین” نامیده اند. اخیراً، در جولای 2023، لری فینک ادعا کرد که «بیت کوین به دلیل تقاضای گسترده در سراسر جهان، از هر ارز بین المللی فراتر خواهد رفت.» اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین نه تنها به عنوان یک اهرم قدرت برای مقامات دولتی و سیاست گذاران، بلکه به عنوان یک موضوع امنیت ملی برای آمریکا قرار می گیرد.

به نظر می رسد واقعیت ها و بلوغ مداوم اکوسیستم بیت کوین نشان می دهد که بیت کوین بیش از هر زمان دیگری به انتخابات آمریکا مرتبط است و خواهد بود. در واقع، کاندیداهای سیاسی اولیه در حال حاضر شروع به بیان مواضع خود در رابطه با بیت کوین و رمزارزها کرده اند.

نظرات یک نامزد ریاست جمهوری در مورد بیت کوین و رمزارز نه تنها به این دلیل مهم است که رئیس جمهور کشور را رهبری می کند، بلکه به این دلیل که رئیس جمهور مسئول انتصاب سران بیش از 50 کمیسیون مستقل فدرال است که می توانند بر جنبه های مختلف رمزنگاری از جمله SEC، CFTC، فدرال رزرو و خزانه داری تأثیر بگذارند.

مواضع و/یا دیدگاه های نامزدهای سیاسی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 درباره بیت کوین و موضوعات مرتبط با رمزارزها در ادامه امده است.

نظرات کاندیداهای ریاست جمهوری 2024 امریکا در مورد بیت کوین

نظرسنجی نامزدهای بالای 5 درصد تا جولای 2023

اگرچه این یک تصور فوری و مختصر در اوایل چرخه انتخابات است اما نشان می‌دهد که دیدگاه‌های مختلفی در مورد موضوعات مرتبط با رمزنگاری در درون و بین احزاب سیاسی وجود دارد.

برای مثال، در حالی که رئیس جمهور سابق ترامپ معتقد است که «بیت کوین یک کلاهبرداری است»، بسیاری از نامزدهای جمهوری خواه به شدت با این احساس مخالف هستند. به عنوان مثال، Desantis، قول داده که از بیت کوین در برابر مقررات محافظت کند.

راماسوامی علناً اعلام کرده است که طرفدار بیت کوین است زیرا به آن به عنوان یک «جایگزین غیرمتمرکز» برای دلار آمریکا نگاه می کند که به اعتقاد او می تواند زیرساخت مالی ایالات متحده را افزایش دهد.

فرانسیس سوارز جمهوری خواه، ملقب به شهردار بیت کوین، در ژوئن 2023 پس از اینکه به خاطر قول به تبدیل میامی به هاب بیت کوین و پذیرش حقوق خود در بیت کوین شهرت پیدا کرد، وارد رقابت انتخاباتی شد.

در سمت دموکرات، RFK جونیور به طور مشابه بر این باور است که بیت کوین یک «موتور نوآوری بزرگ» است، و او اکنون اولین نامزد اصلی ریاست جمهوری در تاریخ است که کمک های مالی کمپین بیت کوین را می پذیرد. او همچنین اخیراً ادعا کرد که مالیات بر عایدی سرمایه در معاملات بیت کوین را حذف خواهد کرد.

به طور مشابه، مواضع کاندیداها در مورد استخراج بیت کوین و CBDC ها مختص حزب ها نبوده است. به عنوان مثال، دولت بایدن مالیات 30 درصدی را بر هزینه برق مصرفی برای استخراج بیت کوین پیشنهاد کرد در حالی که دموکرات RFK جونیور قاطعانه مخالف هر گونه مالیات استخراج بیت کوین است.

از طرف جمهوری خواهان، یک اصل مهم، پیشنهاد راماسوامی آزادی استخراج بیت کوین در آمریکا است. به همین ترتیب، Desantis نیز با مالیات پیشنهادی 30 درصد مخالف است. علاوه بر این، مقامات فعلی مانند بایدن و ترامپ نسبت به بررسی CBDC ها موافق هستند، در حالی که دموکرات RFK جونیور و جمهوری خواهان دسانتیس، راماسوامی و سوارز به شدت با این اقدام مخالف هستند.

مواضع فزاینده طرفدار رمزنگاری نامزدهای ریاست جمهوری در سراسر احزاب سیاسی ممکن است منعکس کننده این ایده باشد که بیت کوین و بطور کلی رمزارزها به موضوعاتی غیرحزبی تبدیل شده اند که اعضای هر دو طرف می توانند روی آن توافق کنند.

آیا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا، رمزارز بخریم؟

بیت کوین غیرمتمرکز است. هیچ فدرال رزرو برای تغییر عرضه پول وجود ندارد. هیچ مدیر عاملی تصمیم گیری نمی کند که بتواند به طور چشمگیری نتایج بالقوه را تغییر دهد. هیچ رازی وجود ندارد. اکوسیستم بیت کوین به صورت عمومی شفاف است و هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می تواند پروتکل بیت کوین را مشاهده کند، مشارکت کند یا در آن سرمایه گذاری کند. فن آوری بیت کوین و اخلاق کلی اغلب با ارزش های یک جمعیت جوان که به طور فزاینده ای فردگرا، شکاک و نگران پول هستند، همسو می شود. بیت کوین بدون توجه به وابستگی سیاسی می تواند به ارزش های آمریکایی خدمت کند.

با توجه به اهمیت روزافزون بیت‌کوین در طول زمان و اهمیت جمعیت رای‌دهندگان جوان، تماشای اینکه چگونه موضع‌گیری‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری در مورد رمزارزها تکامل می‌یابد و اینکه چگونه و آیا نقشی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2024 ایفا می‌کنند، جالب خواهد بود. با این که قوانین، سیاست ها و مقررات پیامدهای گسترده ای برای ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی امروزی و همچنین نقش آمریکا در اقتصاد جهانی و آینده مالی خواهد داشت، اما نمی تواند مسیر یک اقتصاد نوظهور را با چالش جدی مواجه سازد. در این رابطه پیشنهاد می کنیم که ، بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری در سال 2024 را مطالعه نمایید.

Bitbod
پروفایل اینستاگرام بیتبد

باربد معصومی

Bitbod@

سلام، من باربد معصومی هستم!

محقق و تحلیل‌گر بلاکچین و رمز ارزها

  • 1M فالوور اینستاگرام
  • 124K ممبر تلگرام

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *